nuffnang

Sunday, March 16, 2014

Stamp Of Palma Trees 2009.

setem pokok palma
               Setem kali ini adalah keluaran istimewa tarikh 19/2/2009.Cewah!ingat pulak tu.bukan ingat sebenarnya...cari info kat encik goo.Spesies pokok palma tau bahasa inggerisnya palm trees,Philakorea 2009,24th asian international stampt exhibition.

               Ini adalah setem pertama yang saya postkan berbentuk unik.potongannya tidak seperti biasa.Setem bergambar pokok serdang endau atau livistona endavensis sekaligus meletakkan pokok daun payung sebagai teman satu setemnya.Setem ini berharga RM3.
setem pokok palma
               Dudar atau caryota mitis ini juga adalah sejenis pokok palma yang cantik dan sering digunakan sebagai pokok hiasan yang cantik.Setem ini dijual dengan harga 50sen.
setem pokok palma
              Setem bergambar pokok serdang atau livistona saribus ini dijual dalam harga 50sen.Selalunya kita mempunyai sebuah tempat di Selangor yang diberi nama Serdang,tetapi tentu masih ramai yang belum tahu apakah itu pokok serdang.Jadi,inilah rupanya...
setem pokok palma
             Setem bergambar palas kipas atau licualagrandis ini bernilai 50sen.Pokok palma kipas kini banyak ditanam di serata jalan dan taman rekriasi sebagai pokok hiasan yang sangat cantik.

No comments:

Post a Comment