nuffnang

Monday, May 12, 2014

Cats In Malaysia Stamp.

Cats in Malaysia Stamp
                     Susah juga saya nak mencari tahun keluaran bila tiada dipaparkan pada setem itu sendiri.Setem ini dikeluarkan pada 1hb April 1999.Memang menggoda bila tengok mata si kucing ni.Sebelah biru dan sebelah kuning.
Cats in Malaysia Stamp
                     Setem Birman ini berharga Rm1.00.Kucing gebu bermata biru.so sweet...Kucing baka ni memang menjadi rebutan peminat kucing species gebu.
Cats in Malaysia Stamp
                  Setem persian ini juga berharga Rm1.00.Kucing parsi ni memang ramai yang suka kerana bulunya yang gebu sesangat.Tapi tahap kecomelan wajahnya tidaklah keterlaluan.Matanya tetap mengancam.
Cats in Malaysia Stamp
                   Setem ini,memaparkan kucing British Shorthair.Kucing bulu pendek ni mukanya comel dan serius.Setem ini juga berharga Rm 1.00.
Cats in Malaysia Stamp
                    Setem scottish fold ini berharga rm1.00.Telinganya kucing ni kemek.badannya besar dan gebu dan berwajah comel.Terdapat garis-garis seperti harimau,dan berhidung merah.


Cats in Malaysia Stamp
                     Setem ini juga dijual dengan harga Rm1.00.Kucing jenis abyssian ini agak kurus dan panjang.Peminatnya juga tidak kurang ramainya.Bentuk matanya lebih panjang dibanding kucing berbulu gebu.
Cats in Malaysia Stamp
                      Setem kucing speciesSiamese ini dijual dengan harga 50sen.Kucing Siam biasanya menjadi pilihan ramai peminat kucing kerana bulunya yang panjang dan gebu.Bentuk mukanya panjang dan telinganya juga panjang,tidak seperti kucing luar negara.
Cats in Malaysia Stamp
                    Setem kucing Malaysia ini dijual dengan harga 30sen.Terus terang saya katakan,kucing Malaysia lebih comel dari apa yang digambarkan dalam lukisan ini.Bagi saya,walaupun badan kucing Malaysia agak kecil,tetapi,kebanyakannya bermuka comel dan bulat

No comments:

Post a Comment